• گروه تخصصی فرش اسلیمی
  • Eslimi Carpet Group
  • چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    در سالن های بزرگ خانه های مسکونی و فضای میانی چیدمان مبلمان ، وجود فرشی که کانون توجه ، تمرکز و وحدت بخش وسایل قرار گرفته شده در آن محل باشد بسیار حائز اهمیت می باشد .

    چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    چرا فرش قواره بزرگ ؟

    در سالن های بزرگ خانه های مسکونی و فضای میانی چیدمان مبلمان ، وجود فرشی که کانون توجه ، تمرکز و وحدت بخش وسایل قرار گرفته شده در آن محل باشد بسیار حائز اهمیت می باشد .

     بدین معنی که به طور مثال در یک هال و سالن پذیرایی بزرگ منزل مسکونی که مابین مبلمان آن فضایی حدود 8*6 متر وجود داشته باشد را می توان از 4 تخته فرش 12 متری از یک طرح و یک رنگ برای پوشاندن آن استفاده کرد و این در حالی است قرارگیری خطوط ساده باف اطراف فرشها و حاشیه ها در کنار هم وحدت و تمرکزی که در مرکز فرش به  خوبی باید زیبایی بخش مفروش کف باشد را ایجاد نکرده و از عظمت ، ابهت و بزرگی سالن می کاهد .

    چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    ولی با استفاده از یک تخته فرش یک تکه و یک پارچه قواره بزرگ یا سایز بزرگ سفارشی ماشینی یا حتی دستباف همراه با یک طرح و احد و دلخواه می توان هم از زیبایی و هم از راحتی چیدمان ، نظافت و جاروکردن و … بهره مند شد .

    بدین  ترتیب برای پوشاندن و مفروش کردن اماکن ، اتاقها و فضاهایی چون هال ، پذیرایی و سالنهای سایز بزرگ که ممکن است حتی با ضریبی از فرشهای استاندارد و معمولی موجود در بازارفرش مثل اندازه های 12 متری ، 9 متری ، 6 متری ، 4 متری و غیره متناسب و زیبا نباشد ، می توان از فرشهای سفارشی قواره بزرگ ، سایز بزرگ ، بزرگ سایز ، ابعاد بزرگ ، یک پارچه ، بزرگ پارچه ، یکپارچه و یک تکه ماشینی سفارشی استفاده کرد .

    چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    چرا فرش خاص ؟

    ممکن است کسی برای بدست آوردن فرشی با سایز ، طرح ، رنگ و شکل دلخواه خود چون تابلو فرش ، فرش با طرح لوگو ، آرم و موضوع تبلیغاتی ، شعر و آیه ، فرش اتاق خواب و یا هرمکانی دیگر که حتی شاید دارای اندازه بزرگی هم نباشد در بین فرشهای موجود در بازار آن را مشاهده نکند .

    چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    بدین ترتیب با اطمینان کامل از اینکه گروه تخصصی فرش اسلیمی قادر است نظر و سلیقه مخصوص و دلخواه او را برآورده کند می تواند در این ارتباط سایز دلخواه ، رنگ دلخواه ، نقشه دلخواه ، شکل دلخواه و در نهایت فرش دلخواه و سفارشی خود را از این گروه درخواست نماید .

    چرا فرش یکپارچه ؟

    صاحبان و مالکان اماکن و فضاهایی بزرگ چون مساجد ، لابی هتلها ، سالنهای بزرگ ، کاخها ، حسینیه ها ، هال و پذیرایی ، منازل مسکونی بزرگ ، لوکس و لاکچری و غیره که می پسندند در آنجا فرش کل سطح کف را دیوار تا دیوار بپوشاند ، در این بخش مورد نظر می باشند .

    این بدین معنی است که کل فضا و متناسب با پلان کف و در اندازه و سایز همان محل ، فرش سفارشی با طراحی برگرفته از نقوش و تزئینات دکوراسیون داخلی آنجا و با در نظرگرفتن دیگر سلایق مشتری ساخته شده و برای نصب به آن مکان منتقل می گردد .

    حتی ممکن است در این مکانهای ذکر شده تعدادی ستون ، برآمدگی ، فرورفتگی ، قناسی و غیرقرینگی هم وجود داشته باشد که همگی در طرح و نقشه ای که آماده می گردد پیش بینی می شود و پس از بافت ، قطعات به صورت پازل به محل مورد نظر حمل شده و به صورتی بسیار ماهرانه برای یکپارچه سازی و یک تکه شدن در مکان به رفوگری ، متصل و مونتاژ می گردد .

    این در حالی است که هیچگونه اثر محسوسی از محل اتصال قطعات و یا شکستگی در نقوشی که می بایست تکمیل کننده نقشه یکپارچه و یکدست در کنار هم باشند به چشم نمی آید .

    چرا فرش سایز بزرگ ، خاص و بزرگ پارچه ؟

    پوشانیدن و مفروش کردن چنین فضاهایی با وجود مواردی چون ستونها و قناسی ها در آن مکان به نحوی که قسمتی از کف و زمین خالی از فرش باقی  نماند با استفاده از فرشهای استاندارد مثل 4*3 ، 3.5*2.5 ، 3*2 ، 2.25*1.5 ، 1.5*1 متری و … موجود در بازار به هیچ عنوان ممکن نمی باشد . ضمن اینکه با یکپارچه سازی فرش در زیر پای نمازگزار یا فردی که ساعتها برای نشستن در آن مکان قرار می گیرد فواصل مابین فرشها ایجاد مزاحمت و ناراحتی نکرده و از طرفی دیگر هم دائما موجب انباشته شدن خاک ، ذرات آشغال و ریزنخاله های مختلف موجود در محل در آن فواصل نمی گردد . از طرفی دیگر نیز در روی این نوع فرشها و موقع تردد و راه رفتن امکان برخورد و گیرکردن پای افراد هم وجود نخواهد داشت . ضمنا فرشهای سفارشی یکپارچه و بزرگپارچه ماشینی علاوه برنداشتن نقایص و مشکلاتی که ذکر شد در محل قرار گیری و نصب خود هیچگونه حرکت و جابجایی را نیز نخواهند داشت .